نمایه کلیدواژه‌ها

آ

  • آنالیز عددی مسیرهای جدید در محاسبات عددی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 171-176]
  • آموزش ریاضیات در مدارس «‎ریاضیات چیست؟»‎ و چرا به آن نیازمندیم، کجا باید تجربه و آموخته شود، و چطور تدریس شود [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 147-163]
  • آشوب لی-یورک مروری بر مفهوم آشوب در دستگاه‌های دینامیکی گسسته [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 19-45]
  • آشوب بلاک-کاپل مروری بر مفهوم آشوب در دستگاه‌های دینامیکی گسسته [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 19-45]
  • آشوب توپولوژیک مروری بر مفهوم آشوب در دستگاه‌های دینامیکی گسسته [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 19-45]
  • آشوب دیوینی مروری بر مفهوم آشوب در دستگاه‌های دینامیکی گسسته [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 19-45]

ا

  • الگوریتم مسیرهای جدید در محاسبات عددی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 171-176]
  • الجبر و المقابلة بنیان‌گذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • انواع مقاله میراث چهل‌ساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
  • انستیتوی ریاضیات دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 177-194]
  • ابوکامل شجاع بن اسلم بنیان‌گذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • ابوبرزه بنیان‌گذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • ابرپالایه نگاهی به ابرپالایه‌ها در ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 75-96]
  • ابرماشین آیا حساب متعیّن است؟ [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 97-105]
  • ابرحاصل‌ضرب فضاهای باناخ نگاهی به ابرپالایه‌ها در ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 75-96]
  • اتحاد نوع استاین اتحاد کوواریانس تعمیم‌یافته برای خانوادهٔ پیرسن با کاربردهایی در تعیین کران‌های پایین واریانس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 199-222]
  • اثبات‌‌ها و ابطال‌ها بررسی مثال‌های نقض در ‏کتاب «اثبات‌‌ها و ابطال‌ها» [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 151-172]
  • اریثمتیکا بنیان‌گذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • اصل کاوالی‌یری در تقابل با اصل کاوالی‌یری؟ مثالی پارادوکس‌گونه در دینامیک [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 73-95]
  • اصل بازتابی موضعی نگاهی به ابرپالایه‌ها در ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 75-96]

ب

  • بورباکی تجاهل بورباکی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 129-150]
  • برگ‌بندی در تقابل با اصل کاوالی‌یری؟ مثالی پارادوکس‌گونه در دینامیک [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 73-95]

پ

  • پیوستگی مثالی از یک تابع تومای یک‌به‌یک [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 165-169]
  • پیوستگی مطلق در تقابل با اصل کاوالی‌یری؟ مثالی پارادوکس‌گونه در دینامیک [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 73-95]
  • پالایش مشارکتی کاربرد تجزیه‌های ماتریسی در سامانه‌‌های پیشنهادگر [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 97-112]

ت

  • تنوع کارایی ‎«نامعقول»‎ ریاضیات‎ [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 47-56]
  • تئودور شونمان چرا آیزنشتاین محک آیزنشتاین را اثبات کرد و چرا اصلا شونمان آن ‌را کشف کرد [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 173-198]
  • تابع یک‌به‌یک مثالی از یک تابع تومای یک‌به‌یک [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 165-169]
  • تابع یاکوپستال مثالی از یک تابع تومای یک‌به‌یک [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 165-169]
  • تابع توما مثالی از یک تابع تومای یک‌به‌یک [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 165-169]
  • تجزیه نیم‌گسسته کاربرد تجزیه‌های ماتریسی در سامانه‌‌های پیشنهادگر [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 97-112]
  • تجزیه مقدار تکین کاربرد تجزیه‌های ماتریسی در سامانه‌‌های پیشنهادگر [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 97-112]
  • تحویل‌پذیری چندجمله‌ای‌ چرا آیزنشتاین محک آیزنشتاین را اثبات کرد و چرا اصلا شونمان آن ‌را کشف کرد [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 173-198]
  • تدریس و پژوهش ریاضیات در اوروگوئه دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 177-194]
  • تدریس و پژوهش ریاضیات در اوروگوئه‏ دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 223-248]
  • تعین آیا حساب متعیّن است؟ [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 97-105]
  • تعادل نش سه حکایت از گلستان سعدی از منظر نظریه بازی‌ها [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 107-118]
  • تصویرهایی از ریاضیات «‎ریاضیات چیست؟»‎ و چرا به آن نیازمندیم، کجا باید تجربه و آموخته شود، و چطور تدریس شود [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 147-163]

ج

  • جبر بنیان‌گذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • جبر یونانی بنیان‌گذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • جبر هندی بنیان‌گذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • جبر هندسی بنیان‌گذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • جبر بولی دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 223-248]
  • جبر خطی عددی مسیرهای جدید در محاسبات عددی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 171-176]

چ

  • چندوجهی بررسی مثال‌های نقض در ‏کتاب «اثبات‌‌ها و ابطال‌ها» [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 151-172]
  • چندجمله‌ای‌های متعامد اتحاد کوواریانس تعمیم‌یافته برای خانوادهٔ پیرسن با کاربردهایی در تعیین کران‌های پایین واریانس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 199-222]

ح

  • حکایت سه حکایت از گلستان سعدی از منظر نظریه بازی‌ها [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 107-118]
  • حدس توپلیتس مربع محاطی: مسئله‌ای زیبا در هندسه و توپولوژی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 113-130]
  • حساب آیا حساب متعیّن است؟ [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 97-105]

خ

  • خوسه ماسرا دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 177-194]
  • خم موضعا یکنوا مربع محاطی: مسئله‌ای زیبا در هندسه و توپولوژی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 113-130]
  • خم محدب مربع محاطی: مسئله‌ای زیبا در هندسه و توپولوژی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 113-130]
  • خم ساده بسته مربع محاطی: مسئله‌ای زیبا در هندسه و توپولوژی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 113-130]

د

  • دیوفانتوس بنیان‌گذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • دوگان دوم نگاهی به ابرپالایه‌ها در ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 75-96]
  • دانشگاه میراث چهل‌ساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
  • دانشوری میراث چهل‌ساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
  • دستگاه اثباتی نامتناهی آیا حساب متعیّن است؟ [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 97-105]

ر

  • ریاضیات چیست؟ «‎ریاضیات چیست؟»‎ و چرا به آن نیازمندیم، کجا باید تجربه و آموخته شود، و چطور تدریس شود [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 147-163]
  • ریاضیات باکیفیت ریاضیات خوب چیست؟ [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 131-146]
  • ریاضیات خوب ریاضیات خوب چیست؟ [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 131-146]
  • رویه‌های مینیمال میراث مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 57-74]
  • راهنمون ایجابی بررسی مثال‌های نقض در ‏کتاب «اثبات‌‌ها و ابطال‌ها» [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 151-172]
  • راهنمون سلبی بررسی مثال‌های نقض در ‏کتاب «اثبات‌‌ها و ابطال‌ها» [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 151-172]
  • رسته‌های مثلثی‌شده نظریه‌ رسته‌ها؛ هدف یا ابزار [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 47-61]
  • رسته‌های مدرج دیفرانسیلی نظریه‌ رسته‌ها؛ هدف یا ابزار [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 47-61]
  • رسته‌های مشتق‌شده نظریه‌ رسته‌ها؛ هدف یا ابزار [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 47-61]

س

ص

ع

ف

  • فرمول نوع رودریگز اتحاد کوواریانس تعمیم‌یافته برای خانوادهٔ پیرسن با کاربردهایی در تعیین کران‌های پایین واریانس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 199-222]

ق

  • قضیه فوبینی در تقابل با اصل کاوالی‌یری؟ مثالی پارادوکس‌گونه در دینامیک [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 73-95]
  • قضیه سِمِرِدی ریاضیات خوب چیست؟ [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 131-146]
  • قضیهٔ وُآش نگاهی به ابرپالایه‌ها در ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 75-96]
  • قضیۀ تقابل مربعی گاوس اثباتی برای قانون تقابل مربعی گاوس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 63-72]

ک

  • کلیت کارایی ‎«نامعقول»‎ ریاضیات‎ [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 47-56]
  • کاهش بُعد کاربرد تجزیه‌های ماتریسی در سامانه‌‌های پیشنهادگر [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 97-112]
  • کارل گاوس چرا آیزنشتاین محک آیزنشتاین را اثبات کرد و چرا اصلا شونمان آن ‌را کشف کرد [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 173-198]
  • کارایی نامعقول کارایی ‎«نامعقول»‎ ریاضیات‎ [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 47-56]
  • کران‌های واریانس اتحاد کوواریانس تعمیم‌یافته برای خانوادهٔ پیرسن با کاربردهایی در تعیین کران‌های پایین واریانس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 199-222]

گ

  • گلستان سعدی سه حکایت از گلستان سعدی از منظر نظریه بازی‌ها [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 107-118]
  • گروه‌های توپولوژیک دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 223-248]

م

  • مونته‌ویدئو دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 177-194]
  • مقالهٔ مروری میراث چهل‌ساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
  • مقالهٔ توضیحی میراث چهل‌ساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
  • منطق صوری‏ دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 223-248]
  • ماتریس کاربر-کالا کاربرد تجزیه‌های ماتریسی در سامانه‌‌های پیشنهادگر [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 97-112]
  • مبانیِ ریاضیات تجاهل بورباکی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 129-150]
  • مثال نقض بررسی مثال‌های نقض در ‏کتاب «اثبات‌‌ها و ابطال‌ها» [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 151-172]
  • مجلات دانشورانه میراث چهل‌ساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
  • مجلات ریاضی فارسی میراث چهل‌ساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
  • مجلات علمی میراث چهل‌ساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
  • محک تحویل‌ناپذیری آیزنشتاین چرا آیزنشتاین محک آیزنشتاین را اثبات کرد و چرا اصلا شونمان آن ‌را کشف کرد [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 173-198]
  • محمد بن موسی خوارزمی بنیان‌گذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • مسئله مربع محاطی مربع محاطی: مسئله‌ای زیبا در هندسه و توپولوژی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 113-130]
  • مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت میراث مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 57-74]
  • معلمان ریاضی «‎ریاضیات چیست؟»‎ و چرا به آن نیازمندیم، کجا باید تجربه و آموخته شود، و چطور تدریس شود [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 147-163]
  • معادلهٔ دیفرانسیل جزئی میراث مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 57-74]
  • معادلات چندجمله‌ای چرا آیزنشتاین محک آیزنشتاین را اثبات کرد و چرا اصلا شونمان آن ‌را کشف کرد [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 173-198]

ن

  • نماد لژاندر اثباتی برای قانون تقابل مربعی گاوس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 63-72]
  • نامساوی‌های تغییراتی میراث مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 57-74]
  • نظم جواب‌ها میراث مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 57-74]
  • نظریه‌ K نظریه‌ رسته‌ها؛ هدف یا ابزار [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 47-61]
  • نظریه‌ مجموعه‌ها تجاهل بورباکی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 129-150]
  • نظریه‌ رسته‌ها نظریه‌ رسته‌ها؛ هدف یا ابزار [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 47-61]
  • نظریۀ بازی‌ها سه حکایت از گلستان سعدی از منظر نظریه بازی‌ها [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 107-118]

و

  • واقعی بودن کارایی ‎«نامعقول»‎ ریاضیات‎ [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 47-56]
  • وحدت کارایی ‎«نامعقول»‎ ریاضیات‎ [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 47-56]

ه

  • هیلبرت تجاهل بورباکی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 129-150]
  • هالموس دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 177-194]
  • هالموس دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 223-248]