آ
-
آنالیز عددی
مسیرهای جدید در محاسبات عددی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 171-176]
-
آموزش ریاضیات در مدارس
«ریاضیات چیست؟» و چرا به آن نیازمندیم، کجا باید تجربه و آموخته شود، و چطور تدریس شود [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 147-163]
-
آشوب لی-یورک
مروری بر مفهوم آشوب در دستگاههای دینامیکی گسسته [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 19-45]
-
آشوب بلاک-کاپل
مروری بر مفهوم آشوب در دستگاههای دینامیکی گسسته [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 19-45]
-
آشوب توپولوژیک
مروری بر مفهوم آشوب در دستگاههای دینامیکی گسسته [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 19-45]
-
آشوب دیوینی
مروری بر مفهوم آشوب در دستگاههای دینامیکی گسسته [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 19-45]
ا
-
الگوریتم
مسیرهای جدید در محاسبات عددی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 171-176]
-
الجبر و المقابلة
بنیانگذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
-
انواع مقاله
میراث چهلساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
-
انستیتوی ریاضیات
دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 177-194]
-
ابوکامل شجاع بن اسلم
بنیانگذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
-
ابوبرزه
بنیانگذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
-
ابرپالایه
نگاهی به ابرپالایهها در ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 75-96]
-
ابرماشین
آیا حساب متعیّن است؟ [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 97-105]
-
ابرحاصلضرب فضاهای باناخ
نگاهی به ابرپالایهها در ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 75-96]
-
اتحاد نوع استاین
اتحاد کوواریانس تعمیمیافته برای خانوادهٔ پیرسن با کاربردهایی در تعیین کرانهای پایین واریانس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 199-222]
-
اثباتها و ابطالها
بررسی مثالهای نقض در کتاب «اثباتها و ابطالها» [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 151-172]
-
اریثمتیکا
بنیانگذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
-
اصل کاوالییری
در تقابل با اصل کاوالییری؟ مثالی پارادوکسگونه در دینامیک [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 73-95]
-
اصل بازتابی موضعی
نگاهی به ابرپالایهها در ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 75-96]
ب
-
بورباکی
تجاهل بورباکی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 129-150]
-
برگبندی
در تقابل با اصل کاوالییری؟ مثالی پارادوکسگونه در دینامیک [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 73-95]
پ
-
پیوستگی
مثالی از یک تابع تومای یکبهیک [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 165-169]
-
پیوستگی مطلق
در تقابل با اصل کاوالییری؟ مثالی پارادوکسگونه در دینامیک [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 73-95]
-
پالایش مشارکتی
کاربرد تجزیههای ماتریسی در سامانههای پیشنهادگر [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 97-112]
ت
-
تنوع
کارایی «نامعقول» ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 47-56]
-
تئودور شونمان
چرا آیزنشتاین محک آیزنشتاین را اثبات کرد و چرا اصلا شونمان آن را کشف کرد [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 173-198]
-
تابع یکبهیک
مثالی از یک تابع تومای یکبهیک [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 165-169]
-
تابع یاکوپستال
مثالی از یک تابع تومای یکبهیک [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 165-169]
-
تابع توما
مثالی از یک تابع تومای یکبهیک [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 165-169]
-
تجزیه نیمگسسته
کاربرد تجزیههای ماتریسی در سامانههای پیشنهادگر [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 97-112]
-
تجزیه مقدار تکین
کاربرد تجزیههای ماتریسی در سامانههای پیشنهادگر [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 97-112]
-
تحویلپذیری چندجملهای
چرا آیزنشتاین محک آیزنشتاین را اثبات کرد و چرا اصلا شونمان آن را کشف کرد [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 173-198]
-
تدریس و پژوهش ریاضیات در اوروگوئه
دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 177-194]
-
تدریس و پژوهش ریاضیات در اوروگوئه
دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 223-248]
-
تعین
آیا حساب متعیّن است؟ [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 97-105]
-
تعادل نش
سه حکایت از گلستان سعدی از منظر نظریه بازیها [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 107-118]
-
تصویرهایی از ریاضیات
«ریاضیات چیست؟» و چرا به آن نیازمندیم، کجا باید تجربه و آموخته شود، و چطور تدریس شود [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 147-163]
ج
-
جبر
بنیانگذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
-
جبر یونانی
بنیانگذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
-
جبر هندی
بنیانگذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
-
جبر هندسی
بنیانگذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
-
جبر بولی
دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 223-248]
-
جبر خطی عددی
مسیرهای جدید در محاسبات عددی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 171-176]
چ
-
چندوجهی
بررسی مثالهای نقض در کتاب «اثباتها و ابطالها» [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 151-172]
-
چندجملهایهای متعامد
اتحاد کوواریانس تعمیمیافته برای خانوادهٔ پیرسن با کاربردهایی در تعیین کرانهای پایین واریانس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 199-222]
ح
-
حکایت
سه حکایت از گلستان سعدی از منظر نظریه بازیها [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 107-118]
-
حدس توپلیتس
مربع محاطی: مسئلهای زیبا در هندسه و توپولوژی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 113-130]
-
حساب
آیا حساب متعیّن است؟ [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 97-105]
خ
-
خوسه ماسرا
دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 177-194]
-
خم موضعا یکنوا
مربع محاطی: مسئلهای زیبا در هندسه و توپولوژی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 113-130]
-
خم محدب
مربع محاطی: مسئلهای زیبا در هندسه و توپولوژی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 113-130]
-
خم ساده بسته
مربع محاطی: مسئلهای زیبا در هندسه و توپولوژی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 113-130]
د
-
دیوفانتوس
بنیانگذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
-
دوگان دوم
نگاهی به ابرپالایهها در ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 75-96]
-
دانشگاه
میراث چهلساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
-
دانشوری
میراث چهلساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
-
دستگاه اثباتی نامتناهی
آیا حساب متعیّن است؟ [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 97-105]
ر
-
ریاضیات چیست؟
«ریاضیات چیست؟» و چرا به آن نیازمندیم، کجا باید تجربه و آموخته شود، و چطور تدریس شود [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 147-163]
-
ریاضیات باکیفیت
ریاضیات خوب چیست؟ [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 131-146]
-
ریاضیات خوب
ریاضیات خوب چیست؟ [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 131-146]
-
رویههای مینیمال
میراث مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 57-74]
-
راهنمون ایجابی
بررسی مثالهای نقض در کتاب «اثباتها و ابطالها» [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 151-172]
-
راهنمون سلبی
بررسی مثالهای نقض در کتاب «اثباتها و ابطالها» [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 151-172]
-
رستههای مثلثیشده
نظریه رستهها؛ هدف یا ابزار [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 47-61]
-
رستههای مدرج دیفرانسیلی
نظریه رستهها؛ هدف یا ابزار [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 47-61]
-
رستههای مشتقشده
نظریه رستهها؛ هدف یا ابزار [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 47-61]
س
-
سامانههای پیشنهادگر
کاربرد تجزیههای ماتریسی در سامانههای پیشنهادگر [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 97-112]
-
سرشت گروه متناهی
اثباتی برای قانون تقابل مربعی گاوس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 63-72]
ص
-
صورتگرایی
تجاهل بورباکی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 129-150]
ع
-
عملگرهای قرصیبازگشتی
عملگرهای قرصیبازگشتی و ویژگیهای آنها [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 119-128]
-
عملگرهای ابردوری
عملگرهای قرصیبازگشتی و ویژگیهای آنها [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 119-128]
-
عملگرهای بازگشتی
عملگرهای قرصیبازگشتی و ویژگیهای آنها [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 119-128]
-
عبد الحمید بن واسع
بنیانگذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
ف
-
فرمول نوع رودریگز
اتحاد کوواریانس تعمیمیافته برای خانوادهٔ پیرسن با کاربردهایی در تعیین کرانهای پایین واریانس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 199-222]
ق
-
قضیه فوبینی
در تقابل با اصل کاوالییری؟ مثالی پارادوکسگونه در دینامیک [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 73-95]
-
قضیه سِمِرِدی
ریاضیات خوب چیست؟ [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 131-146]
-
قضیهٔ وُآش
نگاهی به ابرپالایهها در ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 75-96]
-
قضیۀ تقابل مربعی گاوس
اثباتی برای قانون تقابل مربعی گاوس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 63-72]
ک
-
کلیت
کارایی «نامعقول» ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 47-56]
-
کاهش بُعد
کاربرد تجزیههای ماتریسی در سامانههای پیشنهادگر [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 97-112]
-
کارل گاوس
چرا آیزنشتاین محک آیزنشتاین را اثبات کرد و چرا اصلا شونمان آن را کشف کرد [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 173-198]
-
کارایی نامعقول
کارایی «نامعقول» ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 47-56]
-
کرانهای واریانس
اتحاد کوواریانس تعمیمیافته برای خانوادهٔ پیرسن با کاربردهایی در تعیین کرانهای پایین واریانس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 199-222]
گ
-
گلستان سعدی
سه حکایت از گلستان سعدی از منظر نظریه بازیها [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 107-118]
-
گروههای توپولوژیک
دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 223-248]
م
-
مونتهویدئو
دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 177-194]
-
مقالهٔ مروری
میراث چهلساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
-
مقالهٔ توضیحی
میراث چهلساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
-
منطق صوری
دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 223-248]
-
ماتریس کاربر-کالا
کاربرد تجزیههای ماتریسی در سامانههای پیشنهادگر [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 97-112]
-
مبانیِ ریاضیات
تجاهل بورباکی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 129-150]
-
مثال نقض
بررسی مثالهای نقض در کتاب «اثباتها و ابطالها» [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 151-172]
-
مجلات دانشورانه
میراث چهلساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
-
مجلات ریاضی فارسی
میراث چهلساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
-
مجلات علمی
میراث چهلساله [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 1-46]
-
محک تحویلناپذیری آیزنشتاین
چرا آیزنشتاین محک آیزنشتاین را اثبات کرد و چرا اصلا شونمان آن را کشف کرد [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 173-198]
-
محمد بن موسی خوارزمی
بنیانگذاری علم جبر در دوره اسلامی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
-
مسئله مربع محاطی
مربع محاطی: مسئلهای زیبا در هندسه و توپولوژی [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 113-130]
-
مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت
میراث مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 57-74]
-
معلمان ریاضی
«ریاضیات چیست؟» و چرا به آن نیازمندیم، کجا باید تجربه و آموخته شود، و چطور تدریس شود [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 147-163]
-
معادلهٔ دیفرانسیل جزئی
میراث مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 57-74]
-
معادلات چندجملهای
چرا آیزنشتاین محک آیزنشتاین را اثبات کرد و چرا اصلا شونمان آن را کشف کرد [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 173-198]
ن
-
نماد لژاندر
اثباتی برای قانون تقابل مربعی گاوس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 63-72]
-
نامساویهای تغییراتی
میراث مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 57-74]
-
نظم جوابها
میراث مسئلهٔ نوزدهم هیلبرت [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 57-74]
-
نظریه K
نظریه رستهها؛ هدف یا ابزار [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 47-61]
-
نظریه مجموعهها
تجاهل بورباکی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 129-150]
-
نظریه رستهها
نظریه رستهها؛ هدف یا ابزار [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 47-61]
-
نظریۀ بازیها
سه حکایت از گلستان سعدی از منظر نظریه بازیها [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 107-118]
و
-
واقعی بودن
کارایی «نامعقول» ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 47-56]
-
وحدت
کارایی «نامعقول» ریاضیات [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 47-56]
ه
-
هیلبرت
تجاهل بورباکی [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 129-150]
-
هالموس
دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 1، 1401، صفحه 177-194]
-
هالموس
دوست دارم ریاضیدان باشم [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 223-248]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد